۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۴, شنبه

بزرگترین تهدیدکننده سلامت دانش آموزان چاقی و بی تحرکی است


امروز بزرگترین مشکل شایع در میان نسل جوان به ویژه دانش آموزان چاقی و بی تحرکی است به گونه ای که 5/19 درصد پسران و حدود 16 درصد دختران اضافه وزن دارندطراحی سایت      .
به گزارش فارس ، مرضیه وحید دستجردی امروز در مراسم نواخته شدن زنگ سلامت که با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه راهنمایی دخترانه هاجر در منطقه 7 تهران برگزار شد با اشاره به لزوم مصرف منطقی داروها به ویژه آنتی بیوتیک ها گفت: مهمترین علت مسمومیت ها در جهان، مسمومیت های دارویی و پنجمین علت مرگ و میر در دنیا، مصرف نابجای آنتی بیوتیک هاستطراحی سایت    .
وی افزود: از هر 10 قلم داروی پرمصرف کشور 4 قلم آن آنتی بیوتیک است همچنین در 49 درصد از نسخه های تجویز شده در کشور نیز حداقل یک قلم آنتی بیوتیک وجود داردطراحی سایت   .
وحید دستجردی ادامه داد: مشکل بزرگ ما در میان نسل جوان و به ویژه دانش آموزان، چاقی و بی تحرکی است به گونه ای که 5/19 درصد پسران و حدود 16 درصد دختران اضافه وزن دارند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مهمترین عوارض ناشی از چاقی اظهار داشت: چاقی مقدمه بیماری هایی مانند بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون، مرض قند و پوکی استخوان است که عمر را کوتاه کرده و کیفیت زندگی را کاهش می دهد همچنین چاقی و اضافه وزن افراد را مبتلا به کوتاهی قد می کندطراحی سایت  .
وی تأکید کرد: ورزش و تحرک مهمترین راه پیشگیری از بروز چاقی و تبعات آن استطراحی سایت  .
* 45
درصد دانش آموزان روزانه بیش از 4 ساعت در مقابل تلویزیون و رایانه می نشینند طراحی سایت
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیش از 45 درصد دانش آموزان روزانه بیش از 4 ساعت در مقابل تلویزیون و رایانه می نشینند که منجر به بی تحرکی آنها می شود همچنین شیوه حمل کیف و نشستن بر روی نیمکت نیز منجر به کجی ستون فقرات می شود که باید نسبت به آن دقت شودطراحی سایت  .
وحید دستجردی عنوان کرد: مسئله تغذیه نیز یکی از مسایل مهم است که باید به آن توجه شود به گونه ای که از مصرف فست فودها، چیپس و پفک که کالری زیادی را به بدن می دهد اما مواد مغذی را به بدن منتقل نمی کنند باید پرهیز شود.
وی در پایان تأکید کرد: پیام امروز ما به دانش آموزان در سراسر کشور این است که مصرف بی رویه دارو مخصوصا آنتی بیوتیک ها متوقف شود؛ از مصرف فست فودها پرهیز شده و بیشتر از غذاهای خانگی و سبزیجات استفاده شود همچنین از بی تحرکی و نشستن طولانی مدت در مقابل تلویزیون و رایانه پرهیز شود تا نسلی سالم داشته باشیم.
.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر